Thursday, October 4, 2018

ජෙමී හා ශාබාගේ ආදර කතාව

තමන්ට උපතින් උරුම වී ඇති සිරුර තවදුරටත් තමන්ගේ සිරුර නොවන බව වැටහෙන විට සිය සිරුරින් වෙනත් සිරුරකට නික්මීමට තීරණය කිරීම හා සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී පුද්ගලයෙකු ලෙස දිවිගෙවීම පුද්ගලයෙකුට මුහුණදීමට සිදුවන දැවැන්ත අභියෝගයකි. සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී පුද්ගලයෙකු බවට පත්වීම අතිශය අසීරු ක්‍රියාවලියක් වනු ඇති බව නිසැකය. ජෙමී රේන්ස් කාන්තාවක් ලෙසින් ඉපිද පසුකලෙක සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී පුරුෂයෙකු බවට පත්වුණු තරුණයෙකි. ජෙමී මේ වනවිට 24 හැවිරිදි වියේ පසුවෙයි. ඔහුගේ සිතගත් පෙම්වතිය බවට පත්වන්නේ කලෙක සමීපතම මිතුරිය වී සිටි ඔහුගේම වයසේ පසුවන ශාබා ලූටන් ය. ශාබා මුස්ලිම් ජාතික තරුණියක් වන අතර සංස්කෘතික සීමාකම් හේතුවෙන් සිය ජාතියෙන් පිට අය සමග විවාහ වීම බාධාවක් වී ඇත. LGBTQ ප්‍රජාව නියෝජනය කරන අයෙකු සමග විවාහ වීමද සමාජ සම්මතයට අනුව බාධාවක් වී ඇත. අනෙක් සියලු තරුණයින් මෙන්ම ජෙමී ද අතිශය සාමාන්‍ය තරුණයෙකුගේ ස්වභාවය දැරුව ද ශාබාගේ ආදරය පිළිගන්නට ඇගේ පවුලේ පිරිස් සූදානම් නැත. සසෙක්ස්හි දිවිගෙවන මේ පෙම් යුවළ නුදුරේදීම විවාහ වීමේ සූදානමින් පසුවෙයි. මේ ඔවුන්ගේ කතාවයි. ජෙමී ව මුණගැහුණේ කොහොමද ? අපේ කොලේජ් කාලේදී. අවුරුදු 17 දී වගේ. මේ කාලේ ජෙමී සංක්‍රාන්ති තරුණයෙකු වෙලා හිටියේ නැහැ. එයාගේ අනික් ගැහැණු යාළුවෝ එක්ක ඉද්දි මං ජෙමීව ගණන් ගත්තේ වත් නැහැ. කොහොම හරි අහම්බෙන් වගේ අපි දෙන්නම දන්න යාළුවෙක් නිසා මුණගැහිලා කතාකරන්න අවස්ථාවක් ලැබුණා. ඒ වෙලාවේදී අපි දෙන්නම එකිනෙකා ගැන දැනහඳුනාගෙන එදා ඉඳන් හොඳම යාළුවෝ බවට පත්වුණා. සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී තරුණයෙකු එක්ක ඉද්දි ශාබා ට මුහුණදෙන්න වුණේ මොනවගේ අභියෝග වලට ද ? මගේ අම්මගේ පැත්තේ අයගෙන් ආවා බාධා වලට ජෙමී වගේම මටත් මුහුණදෙන්න වුණා. මගේ පවුලේ අයව තෝරාගන්නවද ? නැත්නම් මගේ පෙම්වතා ව තෝරාගන්නවද ? කියලා හැමවෙලේම හිතන්න වුණා ? අනෙක් කාරණේ වුණේ මම ගන්න ඕන තීරණේ බොහෝවිට ගත්තේ මගේ පවුලේ අයයි. මේ වගේ හතුරුකම් වලට දිගින් දිගටම මුහුණදුන්නා. මේ කාලය බොහොම අසීරු කාලයක් වුණත් අපි කොහොම හරි ඒ දේවල් වලට මුහුණදුන්නා. මගේ අම්මා සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී අනන්‍යතාව ගැන දැනගෙන හිටියා. ඒත්, ජෙමී එක්ක තිබුණු මගේ සම්බන්ධතාවය පිළිගන්න ඒක පමණක් ප්‍රමාණවත් වුණේ නැහැ. අනිත් කාරණේ මේ දේවල් වලට මුහුණදීම මට වගේම ජෙමීටත් දුෂ්කර වුණා. අපේ ආදරේ පටන්ගත්තු මුල් කාලේදී ජෙමී එයාගේ පෙනුම ගැන සතුටු වුණේ නැහැ. එයාට එයා ගැනම කිසි විශ්වාසයක් තිබුණේ නැති නිසා ගොඩක් සතුටෙන් ඒ කාලේ ජීවත් වෙන්නත් අමාරු වුණා. ටික කාලෙකට පස්සේ ජෙමී සංක්‍රාන්ති ක්‍රියාවලියට මුහුණදෙන්න ගත්තම එයා තුළ ආත්ම විශ්වාසයක් ඇතිවෙන්න ගත්තා. එයාට උපරිම සහයෝගය ලබාදීලා දවසින් දවස එයා දියුණු වෙනවා දකින්න හැකිවුණු නිසා ජෙමී ගැන ලොකු ආඩම්බරයක් දැනෙන්න ගත්තා. ජෙමී ඔහු ගැන ඔබට පැවසුවේ කොහොමද ? කොලේජ් එකේ ඉන්න කාලේදිමයි. ජෙමී ඒ වෙද්දිත් අපේ අනික් යාළුවන්ට මේ ගැන කියලා තිබුණා. මං ජෙමී ව මුණගැහෙන්න ගියාම තරමක චකිතයෙන් වගේ ඇහුවේ LGBT කියන එකේ තේරුම ඔයා දන්නවද ? කියලා. මේ කියන්නේ ලිංගිකත්වය සම්බන්ධ මොකක්දෝ දෙයක් බව මට තේරුණා. ‘ඔව් මං දන්නවා‘ කියලා මම කිව්වා. ‘හරි, මම T කෙනෙක්‘ කියලා එයා කිව්වා. මේකේ තේරුම නොදැන හිටපු නිසා මං, මහ මෝඩයෙක් වගේ දැනෙන්න ගත්තා. ඒත්, අපි ඒ ගැන කතාකරන්න පටන් ගත්තට පස්සේ මෙහි තේරුම වගේම සංක්‍රාන්ති ක්‍රියාවලිය ගැන දැනගත්තට පස්සේ අවබෝධයක් ආවා. සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී අනන්‍යතාවකින් යුතු පුද්ගලයෙකු විදියට ප්‍රේම සම්බන්ධතාවකදී මුහුණදෙන්න සිද්ධවෙන අභියෝග මොනවද ? සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී පුද්ගලයින් නිරන්තරයෙන්ම අනෙක් අයගේ විනිශ්චයට බඳුන්වීම දැවැන්තම අභියෝගයක්. අපි දෙන්නා අතර තියෙන සංවාද වලදී මුහුණදෙන්න වෙන දැවැන්තම අභියෝගය වෙන්නේ අනික් හැමෝම වගේ, අපි දවසක දරුවෝ හදාවඩා ගන්නේ කොහොමද ? යන්නයි. ශාබා මං ඔබෙන් දැනගන්න කැමතියි සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී පුද්ගලයින් සමාජයෙන් පිළිගන්නවාද ? මම හිතන විදියට නම් ජෙමී බොහොම සාමාන්‍ය කෙනෙකු විදියට ජීවිතේ ගෙවමින් දවසින් දවස ආත්ම විශ්වාසයෙන් යුතුව ජීවත් වෙනවා. ඒවගේම අපි අනෙක් අයටත් උදව් කරමින් ජීවත් වෙනවා. මිනිස්සු ගොඩක් වෙලාවට හිතන්නේ සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී අනන්‍යතාවකින් යුක්ත පුද්ගලයෙකු සමග ජීවත් වීම අතිශය සංකීර්ණ ක්‍රියාවලියක් බවයි. ඇත්තටම, සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී අනන්‍යතාව අපේ ආදරයට බලපාන්නේ නැහැ. ජෙමී සම්පූර්ණයෙන්ම එයාගේ සිරුර වෙනස් කරගෙන තියෙනවා, අපි දෙදෙනාගේම පවුලේ අය එක්ක කතාබහ කරනවා, අපි දැන් සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී අනන්‍යතාව ගැන කතා කරන එකම මොහොත වෙන්නේ LGBT ප්‍රජාව ගැන අධ්‍යාපනික දැනුවත් කිරීම් කරන අවස්ථාව පමණයි. අනික් කාරණේ අන් කිසි කලකට වඩා සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී අනන්‍යතාවෙන් යුතු පුද්ගලයින් පිළිගන්නා මට්ටමට අද සමාජය පත්වෙලා තියෙනවා. මීට වසර 20 කට කලින් සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී අනන්‍යතාවෙන් යුතු පුද්ගලයකුට සමාජයේ හිමිවුණු තැන හා අද ඔවුන්ට හිමි වී ඇති තැන ගැන බැලුවොත් අද තත්ත්වය හොඳ බව හඳුනාගන්නට හැකි වුණත් අපිට තවත් බොහෝ දුර යන්න තියෙනවා. නමුත්, සංක්‍රාන්ති සමාජභාවී පුද්ගලයින් අනාරක්ෂිතව ජීවත් වෙන රටවල් තියෙනවා, ඔවුන්ට හිමිවිය යුතු අයිතීන් පවා හිමිවී නැහැ. ජෙමී, ඔබ හා ශාබා අතර තියෙන මේ ආදරය හා ඉදිරියේදී සිද්ධවෙන විවාහ ගිවිස ගැනීමේදී තියෙන සුවිශේෂ බලාපොරොත්තු මොනවද ? ඇත්තටම කිව්වොත් ඉදිරියේදී ජීවිතයේ ඇතුළේ මොනවගේ අභියෝග වලට මුහුණදෙන්න වේවිදැයි යන්න ගැන වික්ෂිප්තභාවයක් තියෙනවා. අපේම දරුවෝ හදාගෙන ජීවත්වෙන්න සිද්ධවෙන දවස ගැන තරමක වික්ෂිප්ත බවකින් ඉන්නේ. අපි දෙන්නා ගොඩක් ඇවිදින්න, ඒ වගේම අපේ පවුල් ජීවිතේ සතුටින් ගෙවන්න කැමතියි. ශාබාට ඒ ගැන කියන්න තියෙන්නේ මොනාද ? අපේ විවාහ උත්සවය සැලසුම් කරගන්න කටයුතු අතරෙදී ටිකක් කලබලකාරී ගතියක් දැනෙනවා. මගේ පවුලේ අය ජෙමී ව පිළිගන්න මට්ටමට දැන් ඇවිත් තියෙනවා. https://youtu.be/0mp2qlImuuQ Metro.co.uk ඇසුරිනි

No comments:

Post a Comment